OS

Det här är första gången i mitt liv som jag faktiskt lägger ner tid på att kolla på stora delar av OS.
Cykling, tennis, badminton, gymnastik, fäktning, fotboll, handboll och så simning såklart. Dessa är grenar jag har hunnit med att kolla lite på under de senaste dagarna.
Det coolaste jag har sett är förmodligen gymnastiken. Artistisk gymnastik. Riktigt grymt vad gymnasterna kan göra. Skulle jag ens försöka med det enklaste av deras moment skulle jag förmodligen bryta nacken.

Jag som är otroligt (!) okunnig i andra sporter än simning känner att jag ändå har fått lite bättre koll på idrottsvärlden nu. Det känns kul. 
Även inom simningen har jag skaffat mig sjukt mycket bättre koll. Tidigare kunde jag väl nämna max 10-15 simmare ute i världen men den siffran är gone with the wind nu kan man säga. Sakta men säkert bygger jag upp min allmänbildning. Känns ju bra att man fortfarande blir smartare i alla fall!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0