Vamos a la playa

Hej och välkomna till mitt nya liv som spanjorska!
Okej, jag skojade. Jag är lika svensk som alltid, förutom det faktum att jag numera bor i en spansk familj i Spanien.
Jag skippar att skriva om allt hejdåande som skedde på Arlanda imorse, det var alldeles för jobbigt för att det ska få hamna här på bloggen. Istället börjar jag med att berätta om vad som har hänt mig senare under dagen!

Till att börja med mötte jag upp skolans kurator på flygplatsen i Malaga och så fick jag och tre andra tjejer skjuts till skolan. Där mötte vi upp med våra värdfamiljer, vilket var mycket spännande! Jag försökte sedan prata som en galning efter att ha fått den rekommendationen, men det kan man ju säga gick lite sisådär. Familjen lär inte ha förstått mycket av det lilla jag sa, hehe. Och inte förstår jag mig på dem heller. Men det gör nog inget, det blir bättre med tiden.
En sak jag stör mig otroligt mycket på är att man inte tar av sig skorna inomhus här. Här sitter man framför TV:n med skorna på, man går på toaletten med skorna på, man gör allt inomhus med skorna på förutom att ligga i sängen eller soffan. Gud så störande. Idioti är det. Så dumt!

Här i Fuengirola har det varit megavarmt i solen idag, vilket inte alls passar mig just nu eftersom jag är förkyld och har 38 graders feber. Så jag har hållit mig inomhus och packat upp väskorna osv under dagen. Senare på eftermiddagen tog jag en kort promenad för mig själv. Det var skönt att strosa runt ensam en liten stund faktiskt. Såklart hann jag upptäcka stranden också, la playa. Muy importante, muy importante. Sanden brände sönder mina fötter kan jag erkänna. Men jag ville inte börja springa eller så, för man vill ju inte visa att man är strand-nybörjare. Det går inte.
Senare fick jag åtminstone svalka av mina fötter och min feber litegranna i poolen på gården (PÅ GÅRDEN!!!)
Middag åt vi inte förrän strax efter 10 och nu förväntar sig säkert mina värdföräldrar att jag ska vara vaken till typ ett eller något. No way. Nu blir det godnatt!





Embedded image permalink



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0