Den gångna veckan

En hel vecka har gått sedan mitt senaste blogginlägg. Tråkigt tycker ni, läskigt tycker jag.
Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om min resa till Luxemburg, om valborg och om skolveckan som har varit. Men jag drar det lite kortfattat istället. Eller nej, det blir nog en uppsats ändå... Varsgoda:

Luxemburg:
Resan började på onsdagen klockan 06:30 med en biltur till Arlanda. Vi som befann oss i bilen var jag, Linnea, Sean och Bossen (och seans pappa). Från Arlanda flög vi till Kastrup, och väntade där i 5 timmar innan vi flög vidare till Luxemburg. Födelsedags-Niclas från Visby var med oss också vid det här laget. Kul! När vi kom fram mötte vi upp med resten av Visbygänget och åkte och simmade in.
Dagen därefter gick vi på stan. Där kollade vi i affärer, turistade med kameror och lärde känna varandra lite bättre. T.ex. så upptäckte vi att Oskar verkar gilla bröst...



Vi fick också se den stora dalen mitt i stan (tro mig, dalen är muy grande). Där låg också en fin trädgård (förmodligen ännu finare på sommaren?).


På fredageseftermiddagen började tävlingen. Jag simmade sådär får jag väl säga, men de andra gick det bra för! Tävlingen fortsatte under helgen, och det bjöds på långa och sega pass trots att det var väldigt folktomt på arenan. Vissa lopp gick dåligt, andra gick sådär och några gick rätt så bra. Höjdpunkten för min del måste nog ha varit 50 bröstsim och de oväntade prispengarna som ingick i vinsten i den grenen! Mycket trevligt.
Något annat trevligt var att många personer Sum-Sim-kvalade under tävlingen. Linnea bland andra, och några Visbysimmare. Kulkul!

Söndagskvällen bjöd på flera hysteriskt roliga uttryck och kommentarer, och en hel del roliga gångstilar, miner, skatt m.m. Jag har nog aldrig garvat så mycket som jag gjorde åt Linnea den kvällen. Tack Linnea, för att du bjuder på dig själv! Underbart! Dessutom hamnade några av oss i ett litet "måste-gömma-oss-för-coachen-drama", vilket var väldigt onödigt, men också väldigt kul och något att skratta åt såhär i efterhand.

Hemresan skedde på valborgsmorgonen (måndagen för er som missade det...) och efter en 500 meter lång (eller kort?) promenad från hotellet till flygplatsen så hoppade vi på flyget till Kastrup. Vi kom hem till Arlanda igen någon gång runt halv 4-tiden och där sa vi hejdå till Niclas och sen begav vi oss mot Uppsala igen.



Helgen var otroligt rolig och trevlig på alla sätt och vis och jag hoppas verkligen att det blir fler sammanslutningar mellan Uppsala och Visby.

Valborg:
Direkt när jag kommit hem från Luxemburg gjorde jag mig i ordning och käkade mat och sen åkte jag ner på stan för att fira valborg. Jag hann spendera ca 10 korta minuter på stan innan jag, Johanna och Nathalie tog en långpromenad hem till Nathalie. Kort därefter åkte vi till kasen i Gamla Uppsala och myste där resten av kvällen.



Det bjöds på många skratt, mycket prat och diverse andra roliga saker. Det smälldes många (läs supermånga) fyrverkerier också, vilket såklart är standard i Gamlis på valborg!



Trött som jag var efter en helgs tävlande och en lång dags resande så åkte jag hem tidigt, redan vid 23:00, för att sova.
En väldigt lyckad kväll blev det tillslut och jag är glad att jag dissade mammas förslag om att stanna hemma med familjen. Inte en chans att det hade kunnat bli lika bra som jag hade det med Johanna och Nathalie (och några till).

Veckan:
Resten av veckan har bjudit på sol, brända axlar, nationellt prov i engelska, uppsatsskrivande och lite för lite simning. Nu i helgen ska jag tävla här hemma i Uppsala och det ska bli kul. Då får jag chansen att träffa ännu lite fler trevliga personer. Mårten är hemma, Paulina har börjat simma igen (fast för Harnäs, den jäveln...), Sara kommer hit och Visby-gänget med. Kan det bli bättre? Knappt. Men ändå ja, det kan bli bättre. Man får inte glömma bort att jag simmar i världens bästa elitgrupp också. Svårslaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0