Upplands Ungdoms-Mästerskap

Idag har jag tävlat! Säsongsdebut och ett par helt okej/bra lopp.
Bossen har nyligen påpekat att det inte riktigt är helt okej att tänka "äsch, men det var bra för nu", men så tänkte jag imorse i alla fall efter 50 bröstsim. En tid på 33.82 var helt enkelt okej för att vara just nu. 
På eftermiddagen simmade jag 100 bröstsim på 1.12.62 vilket jag är nöjd med, och sen 50 fjäril ungefär en sekund över pers. Det här var alltså en helt godkänd tävling för min del.
För många andra gick det väldigt bra! Exempelvis så klättrade Fredrik upp på en Sverige-andraplats för i år bland 97:or på 200 fjäril. Gratulerar, sånt är superkul! Nathaniel har också simmat delvis superbra, och Linnéa också. Det finns säkert jättemånga som har simmat bra, men jag har inte riktigt koll på alla. Men det är kul i alla fall när det går bra!
 
Marikas bild från US samling på söndagseftermiddagen.

Jag måste också berätta hur bra jag trivs med våra små hemmatävlingar i Uppsala (utöver de tekniska problem som alltid uppstår..). Jag älskar US simmare! Elitgruppen for the win, men många av de andra simmarna är också så himla härliga! Och så är det inte bara är US-are som är bra, det finns så mycket annat gott folk med. Det är bäst! Just efter den här tävlingsdagen vill jag ge lite extra cred till de allra bästa:

Pierre (såklart!)
Angelica
Saga
Jossan
Leon
Fredrik
Nathaniel
Wallberg
Andreas
Julia
David

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0