En första dipp

Hej och hallå!
Nu tänker jag inte vara som alla andra bloggare och skriva "ååååh jag hade en sån himla bra dag idag, jag handlade det och det, fick så många gåvor och så mycket pengar, och jag fick massor med fina kommentarer av mina fans".
För så är det inte. Absolut inte.
Idag gick jag in i väggen, redan. Har bara varit här i Fuengirola i två veckor, men eftersom jag började resan med lite problem att lösa och med en mega-förkylning i bakfickan så fick jag en lite sämre start här än de flesta andra.
Det är simnigen och schemat som inte riktigt känts bra. Inte själva arbetssättet i skolan heller, det känns som att det inte är nåt för mig. Idag satt jag i tre timmar med Lisa (ansvarig för gäststudentverksamheten på skolan) och bara grät ut alla känslor. Jag har långa skoldagar att kombinera med simningen som jag ännu inte löst helt (vilket är det jobbigaste då det är en sjukt stor del av mitt liv), skolmaten suger, jag har varit trött idag, jag har haft fem intensiva lektioner under dagen, allting här är nytt, jag fick läxor att göra, det är svårt att kommunicera i hemmet, det finns ingen att riktigt prata med. Droppen gick när jag fick ha världens mest värdelösa biologilektion. 

Jag struntar därför i simningen idag och bara lugnar ner mig och smälter allting. Det känns redan mycket bättre nu. Jag gjorde en endaste liten ändring i sim-schemat och efter det känns allt mycket bättre. Nu är jag taggad på att börja köra på riktigt här. Jag börjar med lite plugg nu ikväll och från och med imorgon så kör jag på med mitt ordentliga schema, skola och simning! 

"Yeah, you bleed just to know you're alive!"


Kommentarer
Postat av: AliceSaraLovisa

Hoppas det löser sig!!
Fast känner jag dig rätt så löser du det, oavsett vad som händer!
Kramar!!!

2012-09-12 @ 22:49:21
URL: http://alicesaralovisa.blogg.se
Postat av: Ylva

Håll ut Lina! Förr eller senare vänder det, du får ordning på skolan och simningen och språket och du kommer att tycka att allt är värt lite blod svett och tårar så här i början! Ett år utomlands är inte alltid roligt, det har jag själv fått erfara, men sett genom backspegeln så kommer det här året säkerligen att vara ett av de allra bästa i ditt liv!

Tänker på dig ofta och saknar dig något enormt!

2012-09-13 @ 12:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0