Havsbad och svenskar

Nu har jag varit här nere i Spanien i ett par dagar, och allting blir bara bättre med tiden!
I torsdags åkte jag och min värdfamilj till Marbella för att fira min värdpappa Miguels födelsedag (som var på fredagen) hos hans släkt. Det var många nya namn och jag kommer inte ihåg ett enda av dem, men det gör inget. Det bjöds på helt okej mat (utan lök!) och jag hängde med ett par hundar och lite småbarn och så, och sen badade vi i poolen. Det var nice!

På fredagen åkte jag till Malaga för att träffa tränaren i simklubben där. Det gick bra, men det kan bli svårt för mig att simma med dem då de tränar redan klockan 15 varje dag. Det beror helt och hållet på mitt skolschema. Men det löser sig, det finns en klubb i Fuengirola också som visserligen inte är lika bra, men det är en klubb i alla fall! Och det finns en klubb i Mijas också som jag kan ta kontakt med. I värsta fall får jag simma själv, men bara jag får simma så är jag nöjd. Ska nog kunna peppa mig själv till något bra!

På fredagkvällen träffade jag Agnes som just hade kommit hit. Vi sågs en stund på stranden och så invigde vi havet genom att ta ett litet dopp. Det var lagom kallt och rätt stora vågor, men havet är havet om man säger så. Mycket nice!

Idag har jag varit på öppet hus på skolan och träffat lite svenskar! Alla var väldigt öppna av sig, men jag antar att det är så det blir när inga känner varandra. Det slutade med att vi blev ett gäng som drog till stranden och badade, solade och snackade en stund. Fyra tjejer från Uppsala och en från Örebro var vi. Kommer nog skriva mer om dem senare men jag kan ju introducera namnen nu åtminstone: Agnes, Alva, Amanda, (jag) och Sara. Mycket schyssta tjejer verkar det som! (Agnes känner jag ju redan)
Jag brände mig på en manet också, inte kul. Nu kommer jag inte våga bada mer, hehe.

Vi käkade lunch hos min värdmormor idag. Hon har också två svenska "värdbarn", men ett hade inte kommit dit än när vi var där. Den svenska tjejen som var där, Victoria, var snäll, men hade det lite svårt med språket. Stackarn, tänkte jag först, men egentligen... Det är ju hon själv som givit sig in i det här. Det blir nog bra tillslut.

Ikväll blir det någon slags "lära-känna-varandra-träff" för många elever på skolan. Det ska bli spännande!

Här är några bilder:











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0