Mina planer

Nu kommer stunden ni alla har väntat på. Okej, ni kanske har glömt det, men jag har berättat att jag har haft ett par problem här nere, med simning och skola.

Jag tycker inte att kursuppläggen på skolan ser bra ut, jag gillar inte stämningen, jag gillar inte vissa lärares beteende mot eleverna då de får mig att känna mig som att jag vore 12 år gammal. Skolmaten smakar piss, lektionerna är kaos och delar av klassen lämnar klassrummet mitt i lektionen för att gå och göra annat. Lite som början av högstadiet ungefär.
Simklubbens bästa grupp består av ca 20 simmare mellan 12 och 16 år ungefär. Vissa simmare gör runt minuten på 100 fritt, men andra gör som bäst 1.14. Är det ett skämt eller? De tränar hårt, de simmar 6000-8000 meter per pass men de har nästan ingen teknikträning över huvud taget. Inte riktigt min grej. Jag behöver feedback i simningen.

Men tro inte att mitt liv suger för det. Jag har en lösning på la problema. Jag ska åka hem till Sverige igen. Redan på lördag klockan 12.10 går flyget!

Jag har lärt mig otroligt mycket ändå under de (snart) tre veckorna som jag har varit här. Jag har fixat och donat med ansökningar och mailat klubbar hit och dit, jag har sett till att jag kunde läsa specialidrott här. Jag har uppfyllt en dröm som jag hade, även om det visade sig sen att det inte var det jag ville riktigt.
Jag har lärt mig jättemycket spanska, jag vågar numera prata språket och jag vågar försöka även om jag tror att jag säger fel. Jag har sett hur man firar födelsedagar här i Spanien (åtminstone i min familia) och jag har sett hur man lever som spanjor/spanjorska. Jag har dessutom provat massor med spansk mat och lärt mig hur de spanska matvanorna ser ut. Jag har lärt mig hur man hanterar en ettåring och jag har fått se när Daniel har vuxit från att knappt kunna gå ens om man höll honom i båda händerna till att han kan gå nästan helt själv. Jag har fått träffa nya människor och jag har lärt känna en ny stad. Jag har fått känna på hur det är att kunna gå ner till stranden direkt efter skolan. Jag har blivit lite mindre blek än vanligt också.
Det finns så många positiva saker att nämna om den här resan, även om det trots allt slutar med att jag åker hem.

Jag åker hem av flera anledningar och jag gör det för att det är det bästa för mig. Nu har jag upptäckt vad jag vill ha och inte, jag har insett vad jag behöver i livet och vad som är viktigt för mig. Lära mig spanska bättre och se mer av Spanien, det kan jag göra en annan gång i livet! 
Nu först blir det hem till goa Sverige!
Adios!




Kommentarer
Postat av: Mikael E

Välkommen hem!

2012-09-17 @ 23:31:45
Postat av: anna

Starkt av dig Lina ändå! Du är riktigt grym!!/fenan

2012-09-17 @ 23:33:17
Postat av: Ylva

Lina, du kommer hem igen!

Vad skönt att du kommit fram till ett beslut, även om allt inte riktigt blev som du tänkt dig. Hör av dig när du kan ses!

Kram, Ylva

2012-09-18 @ 08:34:11
Postat av: johanna

åhhh men då får man ju träffa dig ist! haha, hoppas du har haft en bra "semester" i spanien iaf ;) pussss!

Svar: Ja då kan vi minsann ses Johanna! :D semester vet jag inte... okej kanske lite... mycket (a) puss
Lina Westerlund

2012-09-18 @ 14:13:15
URL: http://anderssonjjohanna.blogg.se
Postat av: Emma Johansson

SUGEEER. :(
Men så länge du tar beslut som DU vill ta gör du rätt. Kommer sakna dig, <3

Svar: Jag vet Emma, det är lite sugigt att vi inte kommer kunna ses. Men vi får träffas på påsken ;) och sen får vi såklart hålla kontakten in the future om man säger så! Kommer sakna dig med! <3
Lina Westerlund

2012-09-18 @ 16:13:03
URL: http://johanssonemmaaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0