Simkaos

Simning är den största delen av mitt liv och simningen här är kaos. Slutsats: Mitt liv är kaos!

Klubben jag vill simma med tränar klockan 3 varje dag i Malaga. Ni kanske förstår problemet... Skolan slutar antagligen senare än så. Annars är klubben bra, de har bra simmare, bra landträning, bra bassänger (ute och inne), fri tillgång till ett bra gym och jag skulle kunna få simma där gratis (men jag måste betala tågkort till Malaga).
Klubben här i Fuengirola verkar inte lika bra och jag fick sanslöst konstiga vibbar därifrån idag. Tränaren kunde ingen engelska vilket gjorde att allting han sa blev väldigt oklart för mig. Simning på spanska är inte riktigt min starka sida ännu. De simmar väldigt långa pass här, och det tycker jag inte om. Det är inte enligt min plan att simma 6000-8000 meter per pass, men det kan jag prata med dem om så fixar det sig (sa en simmare i klubben som inte simmar så jättemycket heller). Bassängen är inomhus (tyvärr), men jag kommer också ha tillgång till gym, där jag dock bara får vara med en vuxen. Dessutom kommer jag behöva betala ca 350-400 kronor i månaden. Ingen stor summa, men ändå. Jag får helt enkelt se hur det blir efter att jag har fått mitt schema på måndag. Hoppas på något bra upplägg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0